1397/03/03       -     2272 

هیوندای اخیرا موفق شده در بررسی اطمینان‌پذیری خودرو پاور به جایگاه سوم دست پیدا کند. در سال جاری هیوندای موفق شده نسبت به سال ۲۰۱۷، ۱۴مورد مشکل کمتر را در ۱۰۰‌خودروی موردبررسی به ثبت برساند و در نتیجه از جایگاه ششم به جایگاه سوم صعود کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،دو دهه قبل، برندهای کره‌ای هیوندای و کیا در بازارهای جهانی جایگاه چندان معتبری نداشتند و بیشتر نشان‌گر آن بودند که خریداران آن‌ها از طبقه‌‌ای از اجتماع هستند که توانایی مالی خرید برندهای اروپایی، آمریکایی یا ژاپنی را ندارند.
اما امروز به گفته موسسه جی.دی پاور که سنجش کیفی برندهای مختلف جهان را برعهده دارد، تویوتا، ب‌ام‌و و سایر برندهای مدعی کیفیت، در تلاش برای رسیدن به جایگاه کیفی کیا، هیوندای و برند لوکس جنسیس هستند که در طراحی و مشخصات فنی خود کمترین نقص را دارند. براساس رتبه‌بندی اولیه موسسه جی‌.دی.پاور برای سال ۲۰۱۸ این سه برند کره‌ای که همگی توسط گروه خودروسازی هیوندای موتور کنترل می‌شوند، در ۱۰۰خودروی جدید خود که به بازار معرفی شده‌اند، دارای کمترین مشکلات فنی بوده‌اند.

فاکتوری به اسم رضایت مشتری
در فهرست جی.دی.پاور برند لوکس جنسیس که در سال ۲۰۱۶ پس از فروش سدانی با همین نام در نمایشگاه‌های هیوندای به بازار آمد، با ۶۸ مشکل به ازای ۱۰۰خودرو در بالاترین جایگاه قرار گرفته‌ است. برند جنسیس که در حال حاضر دارای دو محصول موجود در بازار و یک محصول آماده‌ عرضه است، از برندهای لوکس پورشه (با ۷۹ مشکل به ازای ۱۰۰ خودرو) و لکسوس که پیش‌تر در جایگاه با کیفیت‌ترین برندهای لوکس قرار داشتند، پیشی گرفته است. این افتخار دیگری برای برند دو ساله‌ جنسیس به شمار می‌رود زیرا مدتی قبل نیز این برند در فهرست رده‌بندی گزارش مصرف‌کنندگان بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده بود. بررسی کیفی اولیه (IDS) جی.دی. پاور به شکایت‌های مالکان خودروها در سه ماه نخست مالکیت آن‌ها می‌پردازد. موسسه پاور به مرور و پس از چند دهه به این مساله پی برده که برندها و خودروهایی که در بررسی کیفی اولیه این شرکت به بالاترین رتبه‌ها دست پیدا می‌کنند، در بررسی اطمینان‌پذیری خودرو (VDS) که شکایت‌های کیفی مشتریان را در سه سال نخست مالکیت موردسنجش قرار می‌دهد نیز بالاترین جایگاه را از آن خود می‌کنند. به عنوان مثال برند هیوندای اخیرا موفق شده در بررسی اطمینان‌پذیری خودرو پاور به جایگاه سوم دست پیدا کند. در سال جاری هیوندای موفق شده نسبت به سال ۲۰۱۷، ۱۴مورد مشکل کمتر را در ۱۰۰‌خودروی موردبررسی به ثبت برساند و در نتیجه از جایگاه ششم به جایگاه سوم صعود کرده است.

بهبود برای فردا
هیوندای و کیا علاوه‌بر کیفیت تولید موفق شده‌اند یکی از بهترین سیستم‌های تلماتیک موجود در خودروسازی را برای محصولات خود بسازند.
در بررسی جی‌.دی. پاور مشخص شده که سیستم‌های بلولینک هیوندای و UVO کیا کاربری بسیار ساده‌ای دارند و دیگر کمپانی‌ها نتوانسته‌اند در جلب نظر مشتریان چندان موفق عمل کنند، زیرا سیستم‌های اینترفیس تلفن‌های هوشمند آن‌ها به خوبی همتایان کره‌ای نبوده‌است.
شاید پیشتازی مثلث جنسیس-کیا-هیوندای برخی را متعجب کند، اما بهبود کیفی آن‌‌ها بخشی از یک بهبود کلی‌تر در صنعت خودرو کره و همچنین رشد پیوسته‌ خودروسازان کره‌ای است. میانگین کلی خودروسازی با چهار رتبه بهبود به ۹۳مشکل در هر ۱۰۰خودرو رسیده است.
دیو سرجنت، معاون ارشد بخش خودرو در جی.دی.پاور درباره وضعیت کیفی خودروها گفته است: «شکی نیست که اکثر خودروسازان در برآورده‌کردن خواسته‌های مشتریان موفق عمل کرده و خودروهایی با بالاترین ظرفیت کیفی را تولید می‌کنند. اما با این حال برخی از مالکان همچنان در خودروهای خود مشکلاتی را پیدا می‌کنند. با پیچیده‌تر و خودکارترشدن خودروها، این نکته ضروری است که مشتریان بتوانند اطمینان کافی به توانایی خودروسازان در ارائه خودروهایی بدون مشکل داشته باشند.» یکی از بزرگ‌ترین مزایای کیفیت بهبودیافته برای مشتریان، غیر از مراجعه کمتر به مکانیکی، طولانی‌تر شدن مدت مالکیت خودروهاست.
۲۵سال پیش خودروسازان محصولاتی را با عمر ۱۰۰هزار مایل (حدود۱۶۱هزارکیلومتر) به بازار می‌فرستادند. امروزه در سایت‌های فروش خودروهای دست‌دوم محصولاتی با ۱۸۰ تا ۲۰۰هزار مایل کارکرد وجود دارند. گرچه برندهای کره‌ای جایگاه‌های نخست رتبه‌بندی جی.دی. پاور را به خود اختصاص داده‌اند، اما در فهرست این موسسه می‌توان محصولات اروپایی، آمریکایی و ژاپنی را نیز مشاهده کرد. در میان خودروهای رده بالا، پورشه ۹۱۱ با ۴۸مشکل در هر ۱۰۰خودرو از بالاترین جایگاه برخوردار شده است. تویوتا کورولا نیز به عنوان بهترین خودرو جمع‌وجور برگزیده شده است. شورولت سیلورادو نیز به عنوان بهترین پیکاپ متوسط و نیسان آلتیما به عنوان بهترین خودرو سایز متوسط انتخاب شده‌اند.

 

 
  ::  تماس با ما   :: 
Copyright 2010, asscc.ir, All right reserved انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو