1396/12/27    -    2195 

  نشست خبری پیرامون خدمات امداد خودرو های عضو انجمن برگزار شد. اجبار به خرید کارت اشتراک امدادخودرو غیر قانونی است هشدار امدادی برای مسافران نوروزی که با خودرو سفر می کنند
پرشین خودرو: چنانچه امدادی غیر از امداد برند خودرویی شما برای تعمیر و حمل خودرو مراجعه کند، کمترین اتفاق، خارج شدن خودرو از پوشش گارانتی و بدترین حالت ایجاد خسارت های مالی و جانی برای راننده و سرنشینان است.

عباسعلی غیاثی دبیر انجمن شرکت های خدمات پس از فروش خودرو ایران، با بیان این مطلب گفت: انجمن شرکت های خدمات پس از فروش خودرو متشکل از شرکت های امداد خودرو ایران با شماره 096440 و مخصوص خودروهای ایران خودرو، امداد خودرو سایپا با شماره 096550 و مخصوص خودروهای گروه خودروسازی سایپا، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران با شماره 09629 و شرکت امداد خودرو رفاه ایرانیان با شماره 02164026 است و ما هیچ شماره دیگری برای ارتباط با مشتریان نداریم.

 


وی ادامه داد: متاسفانه چند وقتی است که یک شرکت امداد خودرویی بد نام که منحل شده بود تحت لوای یک انجمن در مورد امداد خودروی برون شهری در رسانه ها و فضای مجازی دست به تبلیغات گسترده می زند و وعده های دروغین می دهد.
غیاثی افزود: صدا و سیما در این ماه ها تبدیل به تریبون اختصاصی این مجموعه خاص شده است که حتی یکی از وعده های این شخص را برای پی بردن به صحت و راستی آن مورد آزمون قرار نمی دهد.
وی با ابراز گلایه از مدیران بخش خبری صدا و سیما نسبت به بی توجهی به هشدارهای انجمن ها و شرکت های بزرگ امدادی تصریح کرد: نامه نگاری های ما بی جواب مانده است و ما نمی دانیم برای آگاه سازی مردم باید چه کنیم.
غیاثی تاکید کرد: یک مطلب مهم در بحث امداد های متفرقه وجود دارد و آن عدم آشنایی ایشانی به موضوعات فنی خودروهایی است که اتفاقا تحت خدمت شرکت های زیرمجموعه ما هستند.
وی در مورد فروش کارت های اشتراک امداد خودرو گفت: ایران خودرو، سایپا و برخی دیگر از برندهای خودرویی مکانیزم امداد، گارانتی و وارانتی خود را دارند و در این سیستم، کارت های خدماتی برای برخی از مدل های خودرویی در زمان خرید صادر می شود و این کارت ها هزینه اضافی بعد از خرید خودرو برای خریدار در برندارد اما به تازگی برخی شرکت هایی که قارچ گونه در حال افزایش هستند با تماس با مشتریان، آنها را تهدید به جریمه و برخورد پلیسی در صورت نخریدن اشتراک می کنند که این اتفاق بسیار نگران کننده است.

 

 

رئیس هیات مدیره امداد خودرو ایران:

امداد به خودروهای دارای گارانتی خلاف است


حسن نرج آبادیان رییس هیات مدیره شرکت امداد خودرو ایران، در ادامه با تایید سخنان دبیر انجمن خدمات پس از فروش ایران و ابراز نگرانی از حضور غیر حرفه ای ها در موضوع امدادخودرو اضافه کرد: ما نماینده خدمات رسان برند ایران خودرو هستیم که بیشترین ناوگان امدادی و مجهز ترین آن را در اختیار داریم بنابراین بیشترین نگرانی را از خسارت وارده به مشترکان خود توسط امدادهای متفرقه و شاید غیر مجاز خواهیم داشت.
وی ادامه داد: به هیچ عنوان امدادهای متفرقه و حتی امدادهای عضو انجمن حق ندارند به خودروهای تحت گارانتی ایران خودرو، خدمات ارائه کنند یعنی اگر خودروی ایران خودرو با دارا بودن گارانتی خراب شد نه تنها متفرقه ها بلکه مثلا امداد خودرو سایپا نیز اجازه تعمیر این خودرو را ندارد و البته بالعکس این مطلب نیز صادق است.
نرج آبادیان اظهار داشت: برای دوره وارانتی طرح های مشترک تعریف کرده ایم و می توانیم برخی خدمات را به سایر برند ها ارائه دهیم.
رییس هیات مدیره امداد خودرو ایران تاکید کرد: 4 امداد خودروی اصلی در انجمن شرکت های خدمات پس از فروش خودرو عضویت دارند و بیش از 90 درصد خودروهای کشور را تحت پوشش قرار می دهند و این بدان معنی است که ما نیازی به حضور غیر کارشناس ها و متفرقه ها نداریم.
وی با انتقاد از برخی رسانه ها به خصوص رسانه ملی گفت: جالب است که برای ترویج و تبلیغ یک ادعای دروغین مانند امداد رایگان و غیره، هیچ مدرک و تائیدیه ای از این افراد نمی گیرند و سوال اینجاست که مگر قرار نبود رسانه ملی دانشگاه باشد پس این بی توجهی و ارائه اطلاعات غلط چه معنی می دهد؟

 

 

مدیرعامل امداد خودرو رفاه ایرانیان:

مشکل ما نبود متولی خاص برای امداد خودروهای کشور است


علیرضا برنجی مدیرعامل شرکت امداد خودرو رفاه ایرانیان، نیز با انتقاد از حضور امدادهای دروغین در رسانه ها و فضای مجازی گفت: تیتر های عجیب و غریبی در سال 96 برای موضوع امداد خودرو ها زده شد که نمی دانم چه منشایی دارد از قبیل ادعا برای ورود بیمه امداد و یا اشتراک رایگان و ... که هیچ سندیتی ندارد.
وی افزود: متاسفانه امداد های جاده ای چون هیچ تعرف معینی ندارند و بسیاری از سود جویان را به ست خود می کشند و ما از نبود متولی در این بخش که بتواند قانون را برای کار حاکم کند رنج می بریم.
برنجی ضمن درخواست از مردم برای آگاه کردن یکدیگر از مشکلات استفاده از امداد های غیر مجاز تاکید کرد: متاسفانه در مورد رشد امدادهای غیر مجاز هم دستگاه های متولی و دولتی کوتاهی کرده اند و هم ما نتوانستیم از حق مردم دفاع کنیم و مجموع این ضعف ها موجب سردرگمی مردم شده است.

 

 

 

مدیرعامل امداد خودروسایپا مطرح کرد:

دروغ های شاخ دار مدعیان امداد رایگان

بهزاد پناهی مدیرعامل شرکت امداد خودرو سایپا، هم در خصوص امداد رسانی زیر مجموعه خود در ایام نوروز گفت: سی و هفتمین طرح نوروزی را کلید زدیم و تا 17 فروردین در کنار مشتریان خوب گروه خودروسازی سایپا خواهیم بود.
وی ادامه داد: تمامی مشتریان گروه خودروسازی سایپا که در دوره گارانتی و وارانتی و حتی خارج از این دو زمان باشند در ایام نوروز می توانند از خدمات امداد سایپا بهره مند شوند اما تفاوت تنها در دریافت هزینه از ایشان خواهد بود که بر اساس قانون دریافت می شود.
پناهی مشکل امداد خودروهای متفرقه را در نداشتن سه اصل مهم کاری دانست و افزود: اولا این دوستان هیچ چیزی از امداد، خدمات و اشتراک نمی دانند و تنها برای پول گرفتن به صحنه آمده و متاسفانه در تبلیغات خود ادعا می کنند که خدمات رایگان می دهند. در حالی که وقتی شما اشتراک امدادی خرید می کنید باید برخی از خدمات را رایگان انجام دهید و این دیگر منت گذاشتن ندارد اما ایشان حتی این کار را هم در عمل انجام نمی دهن!.
وی گفت: مشکل دوم موضوع فنی است یعنی مگر می شود شما بحث فنی بیش از 100 مدل خودرو را بلد باشید و در تبلیغات خود نیز ادعا کنی که تمام خودروها را تحت پوشش قرار خواهی داد در حالیکه سایپا و ایران خودرو نیز در مورد خودروهای برند دیگر چنین ادعایی نمی توانند کنند.
مدیرعامل امداد خودرو سایپا تاکید کرد: مشکل دیگری که ادعا کنندگان امدادهای رایگان دارند، هزینه ای است که ابتدا اعلام می کنند نمی گیرند اما بعدا متوجه می شوید که چندین برابر عرف از خودروسوار دریافت کرده و به نوعی سر ایشان را کلاه گذاشته اند.



 
  ::  تماس با ما   :: 
Copyright 2010, asscc.ir, All right reserved انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو