1395/07/23      # 1821 

فرصتی مناسب برای توسعه برند در صنعت خودرو ایران  

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است خودروسازان باید از فرصت سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران استفاده نموده و منابعی را جهت توسعه محصول با برند داخلی اختصاص دهند.

شهرام آزادی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : البته در جریان قراردادها و  سرمایه گذاری خارجی نباید روند همکاری ها به صورتی باشد که مدیریت مجموعه ها به نوعی یک طرفه باشد همانند اقدامات مشترکی در گذشته با عنوان تولید محصول مشترک صورت گرفت و دانش و تکنولوژی جدیدی وارد کشور نگردید.

وی تصریح کرد : در صورتی که در جریان این همکاری ها ، قراردادهای به صورت برد -برد منعقد شود می تواند به ارتقاء سطح تکنولوژی در صنعت خودرو ایران کمک موثری نماید.

وی افزود : خودروسازان داخلی باید فرصت همکاری با خودروسازان اروپایی را به سکوی پرتابی برای تنوع در تولیدات داخلی و کیفی سازی محصولات آتی تبدیل کنند.

وی تاکید کرد : البته در تولید محصولات مشترک باید همزمان با تغییر سطح تکنولوژی و نوع محصول در شرکتهای خارجی، در ایران نیز محصولات به روز شوند که به نظر می رسد بر اساس اعلام شرکتها این مساله قرار است تحقق یابد.وی همچنین با اشاره به لزوم تولید خودروهای جدید و در سطح قیمتی متوسط در کشور تصریح کرد : در جریان این همکاری ها قطعا تولید خودروهایی با سطح قیمتی متوسط و پایین مناسب تر بوده و بخش مهمی از نیاز بازار داخل را پاسخ خواهد داد.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تاکید کرد : کسب تجربه در تعامل با شرکتهای خارجی و در کنار آن تکیه به توان نیروهای داخلی دو گزینه مهمی است است که موجب توسعه زیر بنایی صنعت خودرو ایران خواهد شد.آزادی افزود : البته خودروسازان داخلی در جریان همکاری با خودروسازان اروپایی ضمن رعایت شروط وزارت صنعت و معدن ، باید نسبت به انتقال تکنولوژی تلاش  بیشتری نمایند و مانند گذشته بدون انتقال تکنولوژی ، بازار خودروی کشور در اختیار برخی از خودروسازان اروپایی قرار نگیرد.وب اظهار داشت : انتظار می رود در همکاری های جدید تمام تمرکز و سرمایه گذاری ها بر روی توسعه برند در داخل باشد و به جای اینکه محصولی وارد شود تکنولوژی تولید و ساخت قطعات وارد شود .

وی تاکید کرد : با دستیابی به دانش و تکنولوژی روز و تلاش در جهت طراحی پلت فرم های جدید این امکان فراهم می شود که هر زمان خودروسازان بخواهند محصولی جدید را تولید و به بازار عرضه نمایند.

 
  ::  تماس با ما   :: 
Copyright 2010, asscc.ir, All right reserved انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو